top of page
  • תמונת הסופר/תTraveling Star

!טיסה לבודפשט החל מ-240$

כן, קראתם נכון! טיסה לבודפשט כולל מזוודה ב-240$! -------------------------------------------------------------- עיר יפהפייה שתענוג לשוטט ברגל ברחובותיה, עם שפע של מוקדי עניין, אטרקציות ופנינים ארכיטקטוניות לצד פינוקים כמו מרחצאות ואוכל טוב, והכל במרחק טיסה קצרה יחסית ובמחיר נפלא. המלצות חמות ילוו אתכם בדרך:

בודה - הגבעה ששוכנת בצד של בודה וחולשת על העיר, מכילה כמה מהמונומנטים החשובים המרשימים ביותר בעיר. טירת בודה, אשר נבנתה בימי הביניים, שימשה כארמון המלכותי של מלכי הונגריה, והיום פועלים בה כמה מוזיאונים חשובים. מצודת הדייגים המפוארת, הבנויה בסגנון רומנסקי, הוקמה במאה ה- 19 ומציעה את אחת מהתצפיות היפות ביותר על העיר. גבעת המצודה בבודפשט, מוארת בלילה. איזה יופי!

פשט - מחכה לכם בגדה המזרחית של הדנובה. כאן נמצאים כמה מהאתרים החשובים בעיר, ובהם בית הפרלמנט ששוכן במבנה מרשים ומפואר לשפת הדנובה, בזיליקת סט. סטפן שהיא הגדולה ביותר בהונגריה, ומכיפתה נשקף נוף מרהיב של האזור. מבנה מרשים נוסף בחלק זה של העיר הוא בית האופרה, אחד מהבניינים הנאו רנסאנסיים היפים ביותר באירופה. אל תסתפקו בסיור וצפו במופע באולם שנחשב לאחד מהטובים בעולם בכל הנוגע לאקוסטיקה. עוד לראות: כיכר הגיבורים, הגדולה ביותר בבודפשט, שדרות אנדראשי האלגנטיות ומדרחוב ואצי אוצה הפופולרי. שופינג! הידד!

בבודפשט היתה קהילה יהודית משגשגת עד מלחמת העולם השנייה ובעיר יש הרבה אתרים יהודיים מעניינים, ובראשם בית הכנסת הגדול שברחוב דוהין. זהו בית הכנסת הגדול ביותר באירופה והרביעי בגודלו בעולם. עיצובו האדריכלי מרשים ובצמוד אליו נמצא המוזיאון היהודי, ששוכן במקום בו עמד בעבר בית הולדתו של הרצל.

לבודפשט יש שני פארקים ירוקים ומקסימים: אחד שעל האי מארגיט בנהר הדנובה והפארק העירוני. באי מארגיט הפסטורלי יש מדשאות ועצים, מעיינות חמים, גן ורדים, גן יפני, מזרקות ועוד. הפארק העירוני (Városliget) חביב במיוחד על משפחות ויש בו מדשאות ופרחים, אגם (אשר בחורף, כאשר הוא קופא, ניתן להחליק עליו), מרחצאות סצ'ניי המפורסמים ואטרקציות לכל המשפחה כמו מתקני שעשועים לילדים ועוד.

מרחצאות בבודפשט - בילוי מיוחד במינו. בודפשט התברכה במעיינות טבעיים רבים, ומאז ימי השלטון התורכי היא הפכה למעצמת ספא. בעיר יש מרחצאות עממיים לצד מרחצאות יוקרתיים ומפוארים, ולכל אתר מרחצאות יש את האופי המיוחד שלו. אחד מאתרי המרחצאות הגדולים והפופולריים בעיר הוא Szechenyi שבפארק העירוני. במתחם יש 15 בריכות של מים בעלי סגולות ריפוי. הטבילה במרחצאות היא מסורת הונגרית שהחלה עוד בימי הרומאים, והיא עדיין אחד מבילויי הפנאי האהובים על בני העיר.

אוכל טוב - בבודפשט אפשר ליהנות מאוכל מצוין, שילוב של מטבחי האזור, עם נגיעה פיקנטית, השפעה תורכית וקינוחים מאוסטריה השכנה. קינוח הקיורטוש, אותו גליל בצק המשופד על מקל ומצופה באבקת סוכר, או הלנגוש – בצק מטוגן מגיע עם מבחר ציפויים, ובהם חמאת שום, נקניקים או גבינות. אחת החוויות הקולינריות הטובות בעיר מצפה לכם בשוק האוכל המקורה (Vasarcsarnok) ששוכן בבניין מהודר מהמאה ה-19 ומציע בשלוש קומותיו היצע מסחרר של מאכלים – מירקות ופירות, דרך גבינות, נקניקים ומאפים ועד למעדנים מקומיים. בכל הנוגע למסעדות, יש בבודפשט היצע רחב במיוחד של מסעדות שמציעות מאכלים מקומיים לצד מנות מהמטבח הבינלאומי, במחירים מצחיקים.

ממש כמו באוסטריה השכנה, גם בבודפשט יש מסורת מפותחת של בתי קפה, כשהקפה מלווה בקינוחים מענגים ובעוגות קרם וקצפת עשירות. העיר מפורסמת במיוחד בבתי הקפה המיתולוגיים שלה שנמצאים פה עוד מהמאה ה-19, בהם Café Gerbeaud האלגנטי שנפתח ב-1858 ומתהדר בשולחנות שיש ותקרות מצוירות. ויטרינת המתוקים שבמקום כוללת קלאסיקות כמו טארט דובוש – שכבות של עוגת ספוג עם קרם שוקולד וציפוי קרמל או עוגת גרבו – עוגת שכבות עם שוקולד, מרציפן ואגוזים, כשבין השכבות יש ריבת משמש והכל מצופה בשוקולד משובח. המרציפן הוא אמנות הונגרית ידועה, ומומלץ להתענג עליו באחת מהחנויות של ז'אמוש. אפשר לשבת לנשנש עם כוס תה, ואפשר להעמיס שקית המכילה עשרות סוגים, צורות וצבעים ולאכול תוך כדי שוטטות בסמטאות היפות. אל תשכחו להביא טייק אוואי, מתחשק לנו מתוק...




12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ריקי ויוסי בחופשה חלומית בויאטנם!

כשריקי ויוסי היקרים פנו אלינו בחיפוש אחר יעד למסע מרתק שיעשה להם כיף בלב, ידענו מיד איזה יעד נפלא להציע להם... ויאטנם! מקום קסום, תרבות מיוחדת, נופים משגעים, אוכל טעים, חוויות חדשות ואקזוטיות וזכרונו

bottom of page